Szakmai betekintés az András Lóránt Társulat alkotói módszertanába

Dramaturgiai kontextus:

  • 1. R. W. Fassbinder – Petra von Kant keserű könnyei
  • 2. Aiszkhülosz – Áldozatvivők (Oreszteia trilógia)

Módszertani demonstráció:

  • 3. A koreográfiai anyag megalkotása – rövid technikai demonstráció egyéni, páros és tömeges koreográfiák létrehozására
  • 4. Általános tartalom versus helyzetalkotás – tudatos információ adagolás kellék, jelmez, díszletelem, fény, hang segítségével
  • 5. Hangsúlyeltolás egyén és probléma viszonyában – szinkron és aszinkron kórus
  • 6. Szöveghasználat tánc közben – klasszikus- és táncszínházi színészi interpretáció
  • 7. Ugyanazon koreográfia használata drámaiság és komikum szempontjából

A programra támogatói jegy váltható 500 Ft-tól.

8 megjegyzés:

  1. Az alábbiak alapján várjuk a hozzászólásokat 1-1 szóban vagy néhány mondatban kifejtve.

    1. Melyik volt a kedvenc pillanata az előadásban?

    2. Mi az az egy szó, amit itt hagyna nekünk az előadás után (szín, hangulat, érzés, stb.)?

    3. Bármilyen más, személyes észrevétel, gondolat…

    VálaszTörlés
  2. 1. Melyik volt a kedvenc pillanata az előadásban?
    Amikor a gyertyákkal szinkronban táncoltak.

    2. Mi az az egy szó, amit itt hagyna nekünk az előadás után (szín, hangulat, érzés, stb.)?
    drámaiság

    3. Bármilyen más, személyes észrevétel, gondolat…
    Nagyon érdekes volt látni a folyamatot, ahogy összeállt a produkció.

    VálaszTörlés
  3. 1. Melyik volt a kedvenc pillanata az előadásban?
    Amikor a lányok - mint kórus - a koreográfiát azzal egészítették ki, hogy egy-egy gyertyát vettek a kezükbe; s így egészen megváltozott a tánc mondanivalója.

    VálaszTörlés
  4. 1. Melyik volt a kedvenc pillanata az előadásban?
    A dada jelenete.

    2. Mi az az egy szó, amit itt hagyna nekünk az előadás után (szín, hangulat, érzés, stb.)?
    izgalmas

    3. Bármilyen más, személyes észrevétel, gondolat…
    Holnap is eljövök megnézni egy előadás!

    VálaszTörlés
  5. Kedvenc pillanat:
    Amikor Noémi a vörösborral teli pohárral táncol, s kilöttyen a bor

    Skatulyák
    Az ember alapvető igénye a dolgok -főként az ismeretlen dolgok- rendszerezése, cimkézése. Firtatjuk a műfajt; táncszínház?, mozgásszínház?, fizikai színház? - vagy "csak" színház? Egyfelől "csak", másfelől "minden", hiszen különböző színházi nyelvek művészi szintű alkalmazása egyidejűleg nem kioltják egymás energiáját, inkább a teljesség felé törekedve hoznak létre újat. Szerintem.

    VálaszTörlés
  6. 1. Azok a pillanatok, amikor sikerült korrigálni az esetleges hibákat.
    2. fejlődés
    3. Hatalmas élmény volt számomra látni, hogyan változik egy-egy jelenet a kellékek használatával, hogyan lényegül át a mozgás a résztvevők számától vagy a szöveghasználattól függően. Végre egy olyan produkció, ahol nem éreztem zavarónak, hogy a kortárs táncélményhez szöveg is kapcsolódik. Örömmel vennék részt a jövőben hasonló programon, ahol a munkafolyamatot is megismerhetem, nem csupán a "végterméket".

    VálaszTörlés
  7. 1. Melyik volt a kedvenc pillanata az előadásban?
    A még "kiforratlan" vagy be nem fejezett koreográfiák, gondolatok összhangja, egymásra találása a teljes "vége jelenetben". + A folyamatok folyamatos korrigálása, tudatos - nem tudatos kontroll.
    2. Mi az az egy szó, amit itt hagyna nekünk az előadás után (szín, hangulat, érzés, stb.)?
    Kirakós
    3. Bármilyen más, személyes észrevétel, gondolat…
    Azáltal, hogy bepillanthattunk a társulat alkotói folyamatába:
    1.: előirányozta egy már kész darab megtekintését. (Ionesco - A lecke / Fantasztikus volt!)
    2.: újra táncosnak érezhettem magam.
    + Bízom benne, hogy az András Lóránt Társulat sok jubileumot fog megélni, illetve hogy látom még őket újra.
    Köszönöm az élményt!

    VálaszTörlés
  8. 1. A dajka azon pillanata, mikor is az első próbakor elrontott jelenetet sikerült végigjátszania.
    2. Nahát!
    3. Kezdő színházlátogatóként és teljes hozzá nem értéssel is nagyon tudtam élvezni. Jó volt látni, hogy mi az, amire egy hozzáértő szem figyel, hogyan változik a mozdulatsor egy rövid (gyakran nem túl finom) instrukció után, vagy kellék hozzáadásával, és hogy az apróbb koreográfiák hogy állnak össze egy egésszé.

    VálaszTörlés